ÁSZF

wowWood Kft.

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

1.ALKALMAZÁSI KÖR
1.1.A jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) alkalmazandóak valamennyi adásvételi szerződésre (a továbbiakban: „Szerződés”), amelyet a wowWood Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: Magyarország, 2071 Páty, Nyírfa utca 2625 hrsz., cégjegyzékszám: 13-09-218989; adószám: 27786062-2-13; közösségi adószám: HU27786062; e-mailcím: ; telefon: +36-30-825-53-91) mint eladó (a továbbiakban: „Eladó”) köt az általa forgalmazott termékekre (a továbbiakban: „Termék” vagy „Termékek”) vonatkozóan a Termékeket tőle megrendelő vevővel (a továbbiakban: „Vevő”).
1.2.A Vevő az Eladó ajánlatának elfogadásával kifejezetten elismeri, hogy az Eladó lehetővé tette számára az ÁSZF tartalmának előzetes megismerését, amelyet a Vevő az ajánlattal együtt teljeskörűen elfogad, így az a felek közötti Szerződés részévé válik.
1.3.A felek külön megállapodásában nem érintett kérdésekben a jelen ÁSZF irányadó.
2.A SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE
2.1.A felek közötti Szerződés minden esetben külön elektronikus levelezés, illetve azzal egyenértékű egyéni kommunikációs eszközzel tett címzett nyilatkozatok útján jön létre, így az elektronikus úton történő szerződéskötés szabályai nem vonatkoznak rá.
2.2.Miután a Vevő és az Eladó egyéni kommunikációs eszköz útján egyeztette a Vevő által megvásárolni kívánt Termék jellemzőit, az Eladó a Vevő részére írásbeli ajánlatnak minősülő e-mailt küld, ami tartalmazza legalább a (i) Vevő adatait; (ii) a Termék adatait; (iii) az alapvető fizetési feltételeket; (iv) az alapvető szállítási feltételeket; valamint (v) a jelen ÁSZF-re való hivatkozást.
2.3.A felek között a Szerződés létrejön, amennyiben a Vevő az Eladónak a fenti 2.2. pont szerint megküldött ajánlatát – az azt visszaigazoló, a vételi szándékát megerősítő – válasz e-mailjében elfogadja. A felek között így létrejövő adásvételi szerződés írásbeli szerződésnek minősül.
3.FIZETÉS ÉS SZÁMLÁZÁS
3.1.A Szerződés létrejöttét követően az Eladó 5 (öt) napos fizetési határidővel proforma számlát állít ki a Vevő részére a Termék teljes vételára 70 %-ának megfelelő összegről. Ettől az aránytól vevő és eladó közös akarattal eltérhetnek.
3.2.A Vevő tudomásul veszi, hogy az Eladó csak azt követően köteles a Termék előállítását megkezdeni, hogy az első vételárrészlet az Eladónak a bankszámláján jóváírásra került. Ezt követően a Vevő nem jogosult a Szerződéstől elállni.
3.3.A Termék előállításának megkezdését követő maximum 12-14 héten belül az Eladó e-mailben értesíti a Vevőt a Termék elkészültéről („Készre Jelentés”). Ezt követően a Vevő köteles a vételár fennmaradó 30 %-át a Készre Jelentés és az ahhoz csatolt számla megküldésétől számított 5 (öt) napon belül átutalni az Eladó bankszámlájára.
3.4.A Készre Jelentéssel egyidejűleg az Eladó tájékoztatja a Vevőt az általa megadott szállítási cím alapján kalkulált fuvardíj összegéről, amit a Vevő köteles a második vételárrészlettel együtt banki átutalás útján megfizetni az Eladónak, kivéve, ha a Vevő a szállítást önállóan intézi, illetve kivéve ha a szállítás előzetesen várható összege már eleve a számlában felszámításra került. A Vevő 30 (harminc) napot meghaladó fizetési késedelme esetén az Eladó jogosult a felek között létrejött Szerződéstől elállni.
3.5.A Vevő köteles a megrendelés leadásakor fokozottan ügyelni a helyes vevői adatok megadására. A (proforma) számlán szereplő adatokat a Vevő köteles a kézhezvételt követően a lehető legrövidebb időn belül ellenőrizni.
3.6.A Termék vételárának megfizetésével kapcsolatban a Vevő érdekkörében felmerülő összes költség – ideértve különösen, de nem kizárólag a tranzakciós illetéket és a nem magyarországi banknál vezetett bankszámláról való utalás költségét is – minden esetben a Vevőt terheli.
3.7.A fizetés akkor minősül teljesítettnek, amikor az összeg az Eladó bankszámláján jóváírásra kerül.
4.SZÁLLÍTÁS ÉS ÖSSZESZERELÉS
4.1.A Vevő felelős a szállítás megszervezéséért, valamint az esetleges vámügyintézésért, amiben az Eladó – a Vevő kérésére – segítséget nyújthat. A szállítás késedelme, valamint a Termék szállítás közben bekövetkezett sérülése vagy elvesztése esetén az Eladó felelőssége kizárt, ugyanakkor Eladó – vevő kérésére – segít a szállítással kapcsolatos biztosítások intézésében, illetve a teljeskörű szállítás intézésében is.
4.2.A Termék vételára nem tartalmazza a szállítási költséget. A szállítási költség, a fuvarbiztosítás díja, az esetleges vám vagy forgalmi adó minden esetben a Vevőt terhelik, ugyanakkor közös megegyezés alapján Eladó teljeskörű segítséget nyújthat ezek intézésében.
4.3.A Termék összeszerelése a vevő által meghatározott szállítási címen az Eladó megbízottja, vállalkozója, alkalmazottja vagy egyéb közreműködője (a továbbiakban: „Supervisor”) irányítása és felügyelete mellett történik. Ez a szolgáltatás díjmentes Vevő számára.
4.4.A Termék vételára nem tartalmazza az összeszerelés díját. A termékek bárki által összeszerelhetők, Eladó ugyanakkor – Vevő kérésére – szívesen segít abban.
4.5.A Vevő köteles az Eladóval előre egyeztetett időpontban az összeszerelés helyén - termékenként - legfeljebb 4 (négy) óra időtartamra a Supervisor rendelkezésére bocsátani minimum 2 (kettő) főt, akik a Supervisor utasításai szerint segítenek összeszerelni a Terméket, amennyiben Vevő nem kért (nem vett) összeszerelési szolgáltatást Eladótól.
4.6.Amennyiben a Vevőnek nem áll módjában 2 (kettő) főt a Supervisor rendelkezésére bocsátani, akkor köteles ezt az Eladónak előzetesen jelezni. Ebben az esetben az Eladó gondoskodik az összeszerelésben segédkező 2 (kettő) fő rendelkezésre állásáról a Vevővel előre egyeztetett munkadíj ellenében. Eladó – egyéni mérlegelés eredményeként – díjmentes összeszerelési szolgáltatást is nyújthat Vevő számára.
4.7.Amennyiben az előre egyeztetett összeszerelés körülményeiben a Vevő részéről bármilyen akadály merül fel, a Vevő köteles erről haladéktalanul, de legkésőbb az összeszerelés időpontját 3 (három) nappal megelőzően az Eladót értesíteni.
4.8.Amennyiben a Vevő a fenti 4.7. pontban foglalt értesítési kötelezettségének nem tesz eleget és emiatt, vagy a Vevő ellenőrzési körébe tartozó bármely más okból a Termék összeszerelése az előre egyeztetett helyen és időpontban meghiúsul, akkor a Vevő köteles megtéríteni az Eladónál felmerült valamennyi kárt, ideértve az utazási költséget, az elmaradt hasznot és az egyéb következményi kárt is.
5.KIVÉTEL A FOGYASZTÓT MEGILLETŐ ELÁLLÁSI JOG ALÓL
5.1.A Termék olyan nem előre gyártott árunak minősül, amelyet az Eladó a Vevő utasítása alapján, illetve kifejezett kérésére állít elő a Vevő saját igényeinek megfelelően.
5.2.A fenti 5.1. pontban foglaltakra tekintettel a Magyar Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény - az Európai Uniós joggal összhangban – (továbbiakban: „Ptk.”) 8:1. § 3. pontja alapján fogyasztónak minősülő Vevőt, azaz a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyt (a továbbiakban: „Fogyasztó”) a tizennégy napos indokolás nélküli elállási jog nem illeti meg a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdés c) pontjában foglalt kivételszabálynak megfelelően.
6.KELLÉKSZAVATOSSÁG
6.1.A Vevő az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. szabályai szerint.
6.2.A Vevő – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

- Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az az Eladó számára – a Vevő más kellékszavatossági igénye teljesítéséhez képest – aránytalan többletköltséggel járna;
- Az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, vagy a Szerződéstől – végső esetben – elállhat, amennyiben az Eladó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta és e kötelezettségének megfelelő határidőn belül nem tud eleget tenni. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
6.3.Fogyasztónak minősülő Vevő a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát az Eladó költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.
6.4.A Vevő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
6.5.A fogyasztónak nem minősülő Vevő köteles a hibát annak felfedezése után késedelem nélkül közölni az Eladóval. Ugyanakkor a szerződés teljesítésétől számított 1 (egy) éves elévülési határidőn túl a fogyasztónak nem minősülő Vevő kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
6.6.A Fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 (kettő) hónapon belül közölni az Eladóval. Ugyanakkor a szerződés teljesítésétől számított 2 (két) éves elévülési határidőn túl a Fogyasztó kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
6.7.Ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy a Termék teljesítésének időpontjától számított 1 (egy) éven belül felismert hiba már a Termék teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a Termék természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
6.8.A Fogyasztó akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha

a) az Eladó nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette a kicserélt vagy kijavított Termék üzembe helyezésére vonatkozó feltételeket
b) ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy az Eladó megkísérelte a Termék szerződésszerűvé tételét
c) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
d) az Eladó nem vállalta a Termék szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy az Eladó észszerű határidőn belül vagy a Fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja a Terméket szerződésszerűvé tenni.
6.9.A Termék kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a Fogyasztó közölte a hibát az Eladóval. A Fogyasztónak a Terméket a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében az Eladó rendelkezésére kell bocsátania.
6.10.Az Eladónak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt Termék visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan Termék eltávolítását teszi szükségessé, amelyet üzembe kellett helyezni, akkor az Eladó kötelezettsége magában foglalja

a) a nem megfelelő Termék eltávolítását és a kicserélt vagy kijavított Termék üzembe helyezését; vagy
b) az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.
6.11.Ha a Fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott Termékek egy része tekintetében szünteti meg, úgy
a) a Fogyasztónak az Eladó költségére vissza kell küldenie az Eladónak az érintett Terméket; és
b) az Eladónak haladéktalanul vissza kell térítenie a Fogyasztó részére az érintett Termék vonatkozásában teljesített vételárat, amint a Terméket vagy a Termék visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.
7.TERMÉKSZAVATOSSÁG
7.1.Az Eladó által Fogyasztónak eladott Termék hibája esetén a Fogyasztó követelheti a gyártótól, a termék előállítójától vagy a forgalmazójától (a továbbiakban együtt: a „Gyártó”) hogy a Termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a Terméket cserélje ki.
7.2.A Termék akkor hibás, ha nem felel meg a Terméknek a Gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a Gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
7.3.A Gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy

- A Termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
- A Termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
7.4.Csere esetén a kicserélt Termékre, kijavítás esetén a Termék kijavítással érintett részére vonatkozó termékszavatossági kötelezettség a Gyártót terheli.
7.5.A Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül, de legkésőbb a hiba felfedezésétől számított 2 (két) hónapon belül köteles a hibát a Gyártóval közölni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felelős.
7.6.A Gyártót a termékszavatosság az adott Termék általa történő forgalomba hozatalától számított 2 (két) évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
8.JÓTÁLLÁS
8.1.Hibás teljesítés esetén az Eladó a Ptk. és az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) kormányrendelet alapján egyes tartós fogyasztásra rendelt termékekre vonatkozóan jótállásra köteles. Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
8.2.Nem vonatkozik jótállás arra a hibára, aminek az oka a terméknek a Fogyasztó részére való átadását követően lépett fel. Ennek megfelelően nem érvényesíthető jótállási igény, ha például a hibát

- helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás
- rendeltetésellenes használat, vagy a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
- a rendeltetésszerű használattal össze nem egyeztethető éles tárgy, maró folyadék, vagy színező anyag
- szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembehelyezést az Eladó, vagy annak megbízottja végezte el, illetve, ha a szakszerűtlen üzembehelyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza),
- elemi kár vagy természeti csapás
- törés; vagy
- karbantartás hiánya okozta.
8.3.A jótállás a Fogyasztó és az Eladó közötti szerződés keretében eladott, a 151/2003.(IX.22.) Korm. rendelet 1. mellékletben felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre (a továbbiakban: „Fogyasztási Cikk”) terjed ki. Az Eladó saját belátása szerint nyújthat jótállást egyes Fogyasztási Cikkekre vonatkozóan kiterjesztett időtartammal, illetve vállalkozások részére is a felek közötti egyedi megállapodás alapján.
8.4.A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek az alábbi időtartamon belül: 3 (három) év.
E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár, azzal, hogy a Fogyasztási Cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Fogyasztó a Fogyasztási Cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
8.5.A jótállási jegy hiányában, a jótállásból eredő jogok a Fogyasztási Cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylat – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számla vagy nyugta – bemutatásával is érvényesíthetőek.
8.6.A vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni. A jegyzőkönyvhöz csatolni kell a Vevőnek az Eladó hibás teljesítését alátámasztó dokumentumokat, különösen a Termék hibáját szemléltető fényképeket.
8.7.A Fogyasztó a jótállási igényét a választása szerint az Eladó székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén vagy az Eladó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
8.8.A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy a javítószolgálat gondoskodik.
8.9.A Fogyasztó a választott jótállási jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles az Eladónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre az Eladó adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
8.10.A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 30 (harminc) napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 30 (harminc) napot meghaladja, akkor a vállalkozás a Fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a Fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a Fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.
8.11.Ha az ÁSZF fenti 8.4. pontjában meghatározott jótállási időtartam alatt a Fogyasztási Cikk első alkalommal történő javítása során az Eladó részéről megállapítást nyer, hogy a Fogyasztási Cikk nem javítható, a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában az Eladó köteles a Fogyasztási Cikket 30 (harminc) napon belül kicserélni. Ha a Fogyasztási Cikk cseréjére nincs lehetőség, az Eladó köteles a Fogyasztó által bemutatott, a Fogyasztási Cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat 8 (nyolc) napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.
8.12.Ha az ÁSZF fenti 8.4. pontjában meghatározott jótállási időtartam alatt a Fogyasztási Cikk 3 (három) alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában –, valamint, ha a Fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a Fogyasztó nem kívánja a Fogyasztási Cikket az Eladó költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, az Eladó köteles a Fogyasztási Cikket 30 (harminc) napon belül kicserélni.
8.13.Az Eladó a jótállási jegyet elektronikus úton is átadhatja a Fogyasztó részére. A Fogyasztó részére elektronikusan átadott dokumentum jótállási jegyként akkor fogadható el, ha tartalma megfelel a jótállási jegyre vonatkozó jogszabályi előírásoknak is. Az Eladó a jótállási jegy elektronikus úton való átadására legkésőbb a Fogyasztási Cikk átadását vagy üzembe helyezését követő napon köteles. Ha az Eladó a jótállási jegyet elektronikus dokumentumként nem közvetlen megküldéssel adja át, hanem letöltést biztosító elérési cím formájában bocsátja azt a Fogyasztó rendelkezésére, akkor az elektronikus jótállási jegy letölthetőségét a jótállási idő végéig nem szüntetheti meg, a letöltési cím elérhetőségét biztosítania kell. Az Eladó a jótállási jegy elektronikus úton történő átadására legkésőbb a Fogyasztási Cikk átadását vagy üzembehelyezését követő napon köteles.
9.SZELLEMI TULAJDONJOGOK
9.1.Az Eladó honlapjának (https://wowwood.com; a továbbiakban: „Honlap”) teljes tartalma, így különösen a Honlapon található adatok, tájékoztatók, képek, leírások, szövegek, ábrák, valamint a Honlap arculata, megjelenése és felépítése, az egyes funkciók kivitelezése az Eladó kizárólagos tulajdonát képezi, vagy jogosultsággal rendelkezik azok felhasználására és mint olyan, szerzői jogi oltalmat élveznek. Az Eladó előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül azok felhasználása sérti az Eladó szerzői jogait és jogi következményeket von maga után.
9.2.A felek rögzítik, hogy az Eladó kizárólagos tulajdonosa a 018674357 lajstromszámú wowWood európai uniós szóvédjegynek (bejelentési nap 2022.03.18.), valamint a 018674660 lajstromszámú wowWood európai uniós ábrás védjegynek (bejelentési nap 2022.03.18.). A Vevő a Termék megvásárlásával nem szerez semmilyen jogot az Eladó védjegyeinek bármilyen formában történő használatára.
10.VIS MAIOR
10.1.A felek nem felelnek a kötelezettségeik teljesítésének elmulasztásáért, ha annak oka bármely külső, a mulasztó fél által nem befolyásolható, elháríthatatlan körülmény, különösen, de nem kizárólagosan elháríthatatlan természeti csapás, országos vagy iparági sztrájk, lázadás, zendülés, polgári felkelés, háború, terrorcselekmény, államosítás, beszállító csődje, felszámolása, megszűnése vagy a termelésének leállása, szállítással kapcsolatos jelentős, előre nem látható körülmények, illetve akadályok, bármely kormányzat vagy hatóság által elrendelt kisajátítás, lefoglalás vagy zárolás, pandémia, járvány (ideértve a SARS-CoV-2 vírus által okozott kijárási, illetve határátlépési korlátozások bevezetését), vagy egyéb hasonló jellegű körülmény (a továbbiakban: „Vis Maior”).
10.2.A Vis Maior időtartamával meghosszabbodnak azok a határidők, amelyek teljesítését a Vis Maior esemény, illetve körülmény akadályozta. Ennek feltétele, hogy az akadályoztatással érintett fél a Vis Maiorról és annak várható időtartamáról a másik felet írásban haladéktalanul értesítse.
11.FELELŐSSÉGKORLÁTOZÁS
11.1.A Vevő által megadott szállítási címre leszállított Termék csomagolása kizárólag a Supervisor jelenlétében bontható ki. Amennyiben a kicsomagolás nem a Supervisor egyidejű jelenlétében történik, az Eladó a jogszabályban megengedett legnagyobb mértékig kizárja minden felelősségét a Termék bármely minőségi vagy mennyiségi hibájáért.
11.2.Az Eladó kizárja felelősségét minden olyan kárért, amely a Vevő által a Supervisor rendelkezésére bocsátott 2 (kettő) fő magatartására vezethető vissza, vagy arra, hogy az összeszerelés során nem követték a Supervisor utasításait.
11.3.Az Eladó semmilyen körülmények között nem felelős a Terméknek a természetes amortizációjából, hibás, gondatlan vagy nem megfelelő használatából, illetve természetellenes vagy rendellenes használatából eredő károkért.
11.4.Az Eladó kizárja felelősségét minden olyan kárért, amely Vis Maiorból ered.
11.5.A Honlapon, valamint az Eladó nyilvános árlistáiban és termékkatalógusaiban feltüntetett árak csak tájékoztató jellegűek. Ezekre vonatkozóan az Eladó kizárja az ajánlati kötöttségét. A Termék végleges vételárában a felek az egyéni kommunikációs eszköz útján folytatott egyeztetéseik során állapodnak meg.
12.PANASZKEZELÉS
12.1.Az Eladó minden visszajelzést komolyan kezel és arra törekszik, hogy a Vevők által tett panaszokat a lehető legrövidebb időn belül és a lehető leghatékonyabban, barátságos úton rendezze. Ezért az Eladó minden erőfeszítést megtesz annak érdekében, hogy az Eladó és a Vevők közt kialakult viták és nézeteltérések békés úton, bíróság vagy hatóság bevonása nélkül kerüljenek rendezésre. Amennyiben a Vevőnek mégis valamilyen panasza van a Szerződés teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát írásban a elektronikus levelezési címre, vagy a 2071 Páty, Nyírfa utca 13. postai levelezési címre küldött levélben közölheti.
12.2.Az írásbeli panaszt az Eladó a beérkezését követően 30 (harminc) napon belül írásban érdemben megválaszolja és intézkedik annak közlése iránt.
12.3.A fogyasztónak minősülő - magyarországi illetőségű - Vevő a fogyasztói jogainak megsértése esetén jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A Fogyasztó panaszával elsősorban a területileg illetékes járási hivatalhoz fordulhat. A járási hivatalok elérhetőségei megtalálhatók a következő honlapon: https://jarasinfo.gov.hu/
12.4.Ha az Eladó és a - magyarországi illetőségű - Fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita az Eladó panaszkezelési eljárása során nem rendeződik, a Fogyasztó a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a békéltető testület eljárását, illetve fordulhat az Eladó székhelye szerint illetékes békéltető testülethez is. Az Eladót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
12.5.Az Eladó székhelye szerint illetékes békéltető testület elérhetősége:

Név: Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.
E-mail cím:
Telefonszám: 06-1-792-7881
12.6.A - magyarországi illetőségű - Fogyasztó a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testület elérhetőségét a következő honlapon találja: https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
12.7.NEMZETKÖZI ügyfelek és Fogyasztók is indíthatnak online vitarendezési eljárást az Európai Bizottság http://ec.europa.eu/odr honlapján elérhető OVR platformon, ahol az Eladó székhelyének (2071 Páty, Nyírfa utca 2625 hrsz.) és e-mail címének () megadásával küldhető be panasz.
13.VEGYES RENDELKEZÉSEK
13.1.Amennyiben a jelen ÁSZF valamely rendelkezése érvénytelenné vagy alkalmazhatatlanná válna, az nem érinti az ÁSZF többi rendelkezésének érvényességét. Ez esetben a felek az érvénytelen vagy alkalmazhatatlan rendelkezést olyan rendelkezéssel helyettesítik, amely az érvénytelen vagy alkalmazhatatlan rendelkezéssel elérni kívánt célhoz legközelebb álló gazdasági eredmény létrehozására alkalmas.
13.2.Az Eladó ügyfélszolgálatot nem tart fenn és nem áll rendelkezésre a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex.
13.3.A felek közötti Szerződésre a magyar – valamint az Európai Unios jog az irányadó.
13.4.A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben elsősorban a Ptk., a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet, valamint a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet rendelkezései irányadóak.
13.5.Bármely vita elbírálására, amely a Szerződésből vagy azzal összefüggésben, így különösen annak megszegésével, megszűnésével, érvényességével vagy értelmezésével kapcsolatban keletkezik, az Eladó és a fogyasztónak nem minősülő Vevő kikötik a magyarországi rendes bíróságok kizárólagos illetékességét az általános szabályok szerint.
13.6.Amennyiben a Fogyasztó szokásos tartózkodási helye nem Magyarországon található, úgy bármilyen jogvita rendezésének a lehető legnagyobb összhangban kell lennie a Fogyasztó szokásos tartózkodási helye szerinti ország jogrendszerével.

Jelen Általános Szerződési Feltételek 2024. május 01. napjától hatályosak.